Egyet értek Németh Úr minden szavával,a legprofibb restaurátor az öreg motorok felújitásában! Nekem már van egy gyönyörű P 20 as a tulajdonomban amit Ő restaurált , harmadik éve használom teljes megelégedéssel. Mindenkinek merem ajánlani ha igényes veterán motort akar.A veterán találkozókon igen nagy sikernek örvend.Büszke vagyok ,hogy az én tulajdonom de mindég mondanom kell az érdeklődőknek hogy az elismerés AGATITY LAJOS bajai felújitónak szól. Üdvözlettel egy P 20 as rajongója.
A napokban találtam az oldalra, nem is tudtam szabadulni tőle órákig. A motorok csodálatosan restaurált állapotban vannak, le a kalappal! Az országban nem is találkoztam még olyan mesterrel, aki ezt ilyen fokon műveli. Egy apró dolgot kérdeznék. Elég sok fotón látni az eredeti fellelt állapotot. A kerékráfok, kipufogók és könyökök sok esetben mély vakrozsdával borítottak. Milyen technológiával vannak ezek felújítva, hiszen a krómozás nem fedi le a rozsda marta krátereket. Elképzelhető, hogy sok esetben ezek az alkatrészek netán újjak?
Gyárt az országban valaki új, krómozott alkatrészeket Pannóniákhoz?
Nagyon köszönöm a dicsérő szavakat. Jól esik minden kedves vélemény, amit az emberek a munkámra mondanak. A Simson Star a lányomnak készült és boldogan jár vele. Nagyon örülnék ha a bajai túra során meglátogatnának! Előtte telefonon egyeztetünk.
Mindenek előtt csatlakoznék az előttem szólókhoz. Gyönyörűek a járgányok, le a kalappal a munkája előtt! Különösen a kis Star, és a Trophy nyerte el a tetszésemet, mivel áll belőlük 1-1 a mi garázsunkban is, egy Schwalbe, és egy TS MZ társaságában. Édesapámmal mi is hasonló dolgokkal ütjük el kevés szabadidőnket, persze közel sem ilyen színvonalon. Most intéződik egy T5-ös megvásárlása, valamikor a jövő szezonra tervezzük a befejezését. Előzetes egyeztetés után (persze csak ha nem zavarnánk) egyik tervbe vett túránk keretében Baja felé vennénk az irányt.
Üdvözlöm! Örülök az értékelésének. 1969-ben szabadultam, mint autószerelő, 1978-ban mestervizsgáztam. A mai napig javítom a járműveket. Legjobban a motorokat szeretem felújítani. TISZTELETTEL: AGATITY LAJOS.
2009.06.30. 19:06
Jónai József
Jó napot kívánok. Hmm hogy is kezdjek bele. Lehet olyan dolgokat kérdezek amihez semmi közöm sincs. Előszóban annyit, hogy 2007 nyarán megláttam egy restaurált (legalábbis felújított) pannónia P10 vagy P20 motort. Nagyon megtetszett. Bár akkor szinte azt sem tudtam, hogy létezik ilyen motor. Ha lehetőségem lesz rá akkor remélem szert tudok tenni egyre pont ebből a két típusból. Interneten minden (szinte minden) lehetséges helyen körbenéztem, így akadtam az ön honlapjára is. Le a kalappal, hogy milyen kitűnően rendebe tudja hozni ezeket a motorokat. A kérdésem igazából annyi lenne, hogy önnek ez szakmája, vagy autodidakta módon sajátította el a restauráláshoz szükséges ismereteket? Remélem nem sértettem meg a kérdésemmel csak arra gondoltam ahogy néztem a videókat, hogy hihetetlen türelem és tudás szükséges egy ilyen motor restaurálásához.
A motorok alkatrészeinek a krómozásáról szeretnék kérdezni egy-két infót!Milyen helyen érdemes ilyen műveletet csináltatni?Ön például hol tudja ezt elvégeztetni?A Pannónia motor alkatrészeinek a krómozása,mondjuk 1 kipufogó dob,kerék abroncs küllőkkel együtt,ha nem titok pl.mibe kerül?Meg a Berva kismotor összes krómozási munkája!?Válaszát előre is köszönöm!Gyönyörűek a motorok!Mintha a gyárból jönnének!Üdv:Zsolt
Szeretnék egy Pannóniát ebben kérném a segítségét,a tipus még nem döntöttem el.Motorozni szeretnék egy ijen gyönyörű motoron!üdv! eriram.hu
2009.01.10. 19:05
agatity lajos
Szevasz Dávid!
Hívj fel! A honlap jobb szélén megtalálod az elérhetőségemet.
Lajos
2009.01.09. 19:30
Agatity Lajos
Tisztelt Kiss Attila!
Nem azért nem sikerült, mert sietett, hanem azért, mert a krómra lényegesen nehezebb festeni, mint egy megfelő alappal ellátott bármilyen tárgyra. Vigye el címfestőhöz vagy csak egy simán felporízott tank emlémát próbáljon lefesteni. Sok sikert!
Én is egy Pannónia P10-es felújítása közben tartok, és érdeklődni szeretnék, hogy a tankon lévő emblémát hogyan újította fel? Én nekem sikerült lekrómoztatnom, próbálkoztam festéssel, de az nem nagyon sikerült, mondjuk azért is mert sietnem kellett.
Ha tudna adni némi tanácsot, azt örömmel fogadnám!
Köszönöm!
2008.12.11. 20:07
Kedves ATTI!
Hívj fel, vagy írj e-mailt! Elérhetőségeim jobbra a honlap szélén.
Üdv!
Lajos
2008.12.06. 22:02
Gratulálok a szép motorokhoz,különösen a simson star,mz trophy,dkw tetszik esetleg nem eladó valamelyik ????üdv ATTI !!
2008.08.28. 19:57
Lajosom! Nagyon szépek a motojaid! Biztos nagyon sok idő,és türelem kell hozzájuk. Ez neked mind megvan! Gratulálok! Csak így tovább! üdv. Roland az olajdepóbol.
2008.08.05. 12:44
Kedves Lajos!
Köszönöm,hogy Polgárdiban felhívtad figyelmem honlapodra.Lenyűgöző amiket csináltál!
Jómagam egy T5-ös felújjításába kezdtem bele,ennek révén találkoztunk.
Gratulálok a szép munkáidhoz, öröm lehet nálad körülnézi. Ha kész lessz a motorom biztos egyszer Baja fele veszem az irányt!
Üdvözlettel:
Szuplics László
Székesfehérvár
2008.08.03. 13:35
Kedves druszámnak, Bajára!
Így, közel 47 évesen visszagondoltam fiatalabb éveimre, amikor egy Pannónia P21-es motorkerékpár boldog tulajdonosa voltam!
Az interneten némi keresgélés után találtam erre az oldalra, és nagy meghatódottsággal tekinttem a képekre, hozzáképzelve azt a rettenetesen sok, lelkiismeretes munkát, amit visszatükröznek!
Annak idején én is egy használt, rossz állapotú motorral kezdtem, majd teljesen felújítottam a saját izlésemnek megfelfelően. Néhány - látványcentrikus - megoldásom ezeken a képeken visszaköszön, aminek nagyon örülök, hiszen talán akkoriban én is szépet alkottam.
Nagyon sok akaraterőt, és jó egészséget kívánok a továbbiakban is ezen patinás, bár mostanra már sokak részére ismeretlen motorok gyógyításához, szépítéséhez!